Eftermarknad

Service och garanti

Har du stött på problem med dina fönster och dörrar, eller med montaget? Ingen fara, vi finns här för att hjälpa dig. För oss på Elitfönster På Plats är det viktigt att du känner dig trygg hela vägen.

Person som öppnar ett fönster

Vi på Elitfönster På Plats finns här för dig både innan, under samt efter ditt dörr- och fönsterbyte. Behöver du hjälp med ett service- eller garantiärende kan du alltid vända dig till vår kundtjänst eller din personliga dörr- och fönsterrådgivare från oss.

Skötselråd och garanti

Här hittar du information om våra skötselråd och garantier, som kan vara bra att läsa igenom.

Skötselråd

Många problem kan förhindras genom att följa våra skötselråd. Det är också viktigt att följa skötselråden för att garantera livslängden på produkterna och för att garantin ska gälla.

Garanti

Är du osäker på om garantin fortfarande gäller? Här kan du läsa mer om våra garantier på fönster, dörrar, tillbehör och montaget.

Registrera online

Direkt via vår webbportal

Ibland går det inte riktigt som tänkt. Om du har ett service- eller garantiärende kan du enkelt registrera det själv, direkt i vår webbportal. Där kan du bifoga bilder och beskriva ditt ärende, så blir du kontaktad av eftermarknad.

Elitfönsters logga på ett fönster Elitfönsters logga på ett fönster

Så fungerar det

Steg för steg

Här kan du läsa om hur ditt service- eller garantiärende hanteras av eftermarknad, steg för steg.

01

Direkt via vår webbportal

Registrera ditt ärende

Börja med att registrera ditt service- eller garantiärende i vår webbportal. Du skapar enkelt en inloggning och kan i portalen skriva och bifoga bilder. Eftermarknad tar sedan emot och hanterar ditt ärende.

02

Vid giltigt ärende

Servicetekniker kopplas in

Är ditt service- eller garantiärende giltigt blir du kontaktad av en servicetekniker som bokar tid för att komma och åtgärda hos dig.

03

Klart

Ärendet avslutas

När serviceteknikern varit hos dig och åtgärdat är allt färdigt och ditt ärende avslutas.