Vanliga frågor
Garanti och reklamation
Vi utför inte servicearbeten på fönster och dörrar hos oss, utan är ett helhetskoncept för kompletta dörr- och fönsterbyten.
Har du gjort ett fönsterbyte med oss och stött på problem med dina produkter? Då kan du kontakta din lokala fönsterrådgivare eller vår kundtjänst, så hjälper vi dig.
Har du köpt dina produkter från en annan leverantör än oss på Elitfönster På Plats kan du vända dig dit för att få hjälp, du kan också kontakta Elitfönster om du har frågor.
Har du problem att öppna eller stänga ditt fönster? Då kan du testa att smörja beslagen på fönstret, och se om det går bättre.
Om det inte fungerar kan spanjoletten behöva bytas ut. Du kan beställa en ny spanjolett i Elitfönsters Tillbehörsbutik eller hos en återförsäljare för Elitfönster.
Har du gjort ett fönsterbyte med oss på Elitfönster På Plats är du välkommen att kontakta din fönsterrådgivare eller vår kundtjänst.
Har du bytt fönster och dörrar med oss på Elitfönster På Plats kan du alltid kontakta din fönsterrådgivare som du har haft kontakt med tidigare eller vår kundtjänst för att få hjälp att göra en felanmälan.
Har du ett nybyggt hus, köpt dina produkter hos en återförsäljare i bygghandeln eller en annan leverantör än oss på Elitfönster På Plats? Då kan du vända dig dit för att få hjälp att göra en felanmälan.
Har du ett ordernummer eller ID-nummer på dina produkter kan du även själv göra en felanmälan.
För att garantiåtagandet ska uppfyllas ska du som konsument följa Elitfönster På Plats skötselanvisningar. Elitfönster På Plats ersätter inte skada som uppkommit på grund av bristande underhåll eller skada orsakad av att produkten utsatts för yttre påverkan eller onormal hantering. Vidare gäller inte garantin efter åtgärd som inte föreslagits av Elitfönster På Plats. Garantin gäller från och med att avtalad betalning gjorts till Elitfönster På Plats.
Kategorier
Kontakta oss
Hittar du inte din fråga?
Vi vill göra det enkelt att byta fönster och dörrar. Förhoppningsvis finns svaret på din fråga i vår FAQ, men gör den inte det får du givetvis kontakta oss. Elitfönster På Plats kundtjänst och rådgivare hjälper dig gärna.